2 platser kvar till Garuda Inspiration Day på söndag!

Vill du vara med om en träningsupplevelse utöver det vanliga? På söndag 24 mars är vi stolta över att åter igen välkomna James D’Silva, den mycket uppskattade grundaren av träningsformen Garuda, till Pilates Complete.  Ta del av James kreativa och unika övningsbank i denna kvalitativa och givande workshopdag. Vi har 2 platser kvar!

Schema:
09:30-12:30 Barre Play workshop. Inspireras av James enorma repertoar i barre-träning. Lär dig garudatekniken och hur du skapar kraft, längd och kontroll i rörelserna som hämtat inspiration från dans, yoga, pilates och tai chi.

12:30-13:30 Paus

13:30-14:30 Foamroller Core work class Balanserande och stabiliserande klass som utförs med foamroller. Här får du hitta muskler som legat i dvala och skapa kontakt mot din mittlinje.

14:45-16:00 Matwork Flow class. Avsluta dagen med stora svepande rörelser där kroppen får röra sig fritt genom de unika Garuda-serierna.    

Om James:
James D’Silva är född och uppvuxen i Goa, Indien men flyttade senare till England för att bli professionell dansare. Genom sin karriär har han dansat och koreograferat i både Europa och USA. Idag driver James The Garuda, Yoga and Pilates Studio i London samt reser över hela världen för att hålla utbildningar och workshops i sin unika träningsmetod Garuda. Pilates, Yoga, GYROTONIC®, Feldenkrais och Alexanderteknik har varit en stor del av hans träningsrutin och också varit de tekniker som i samband med dansen som inspirerat och influerat honom till att utveckla Garudametoden.

Om träningsmetoden:

Vad är Garuda?
Garuda är en träningsform inspirerad av yoga, pilates, dans & chi gong. Träningen innehåller enkla rörelser som gradvis byggs på till längre serier. Fokus ligger på att röra sig i olika tempo, rytm och med stor variation; sittande, stående och i liggande positioner. Tekniken innehåller vridningar, sidoböjningar och stretch där målet är att släppa på onödiga spänningar i kroppen. Resultatet är en starkare och smidigare kropp med förbättrad hållning och ett lättare sinne. Garuda kan tränas på matta, med barre, foamroller, yogablock, resistance bands, stol och i apparatus.

Garudaträningens främsta fördelar:

  • Ökad rörlighet, flexibilitet & koordination
  • Förbättrad andning och cirkulation.
  • Balanserar styrka och smidighet.
  • Formar kroppen och förebygger skador ( så att du klarar av fysiska utmaningar bättre).
  • Ger rörelseglädje!

Bokning: 
Maila till info@pilatescomplete.se OBS! Anmälan är bindande för eventet. Avbokning kan endast ske vid uppvisande av läkarintyg. Svarsmail bekräftar din plats. Faktura sänds via mail.