Pilates Complete Favoritchokladmousse

chokladmousse

Fredag kväll! Hoppas att du mår bra och att du har haft en fin träningsvecka med alla viktiga delar; styrka/stabilitetsträning, rörlighets- och balansträning, koordination och kondition!

Idag bjuder vi på en liten treat  som du kan unna dig ikväll eller helgen!

Pilates Complete Favvo- chokladmousse!

1 dl kokosgrädde ( använd enbart den vita delen i kokosmjölken)

1-2 msk kakao (gärna raw)

2 msk vatten eller kaffe

1 tsk agave sirap

2 1/2 msk chia frön eller 1-2 tsk chia protein

Blanda kokosgrädden med kakao, vätska och agave sirap. Lägg därefter i chia frön och se till att de blir täckta med vätskan. Lägg platsfolie över skålen och ställ in kylen i ca 30 min tills den blivit krämig. Mixa moussen med stavmixer till en slät kräm.

OBS! Om du använder chiaprotein så behöver du en mindre mängd än är du använder frön. Krämen tjocknar direkt när du blandar i proteinet så du behöver bara ställa in moussen i kylen i ca 10 minuter så att den kallnar något. Du behöver heller inte mixa om du använder chiaproteinet.

Servera med hallon, banan och nötter eller annat favorittillbehör! ÄT & NJUUUT!

(Räcker till 2-3 personer om du inte vill ha en stooor portion!)

Fri från: Gluten, raffinerat socker, ägg och mejeriprodukter