Vecka 16 kan du också påbörja din pilatesresa! Boka in dig på en av våra kurser!

Vecka 16 har vi en ny kursstart på Pilates Complete! Sista kursomgången på 8 veckor för våren innan sommaren här är! Var med du också – boka in dig på en kurs och lär dig nya saker, få nya vänner och framförallt ta hand om din kropp genom att ge den både rörlighetsträning och styrketräning!

Förbättra svingen med pilates! I ett samarbete mellan ForsDahlman och Pilates Complete på Vallda GK våren 2013 erbjuder vi en kurs där du medveten om dina obalanser, och lär dig korrigera dem. Vi utmanar din balans och stabilitet samt ökar rörligheten där du som bäst behöver den i ditt golfspel. Pilatesträning gör att du blir starkare och får en bättre kroppskontroll och placering. Ta ditt golfspel till en högre nivå!

Datum:

Kursomgång 1 – v 16,17,18,19 – start 21/4 Söndagar kl 09.30 – 11.00

Kursomgång 2 – v 21,22,23,24 – start 26/5 Söndagar kl 09.30 – 11.00

Instruktör: Tove Gustavsson & Maria Möckborn

Pris: 1800 kr för 4 tillfällen á 90 min

Plats: Stora studion på Vallda GK

Seniorpilates


Pilateskurs som är anpassad till dig som är lite äldre och vill få en bättre balans, ökad styrka och rörlighet. Många äldre upplever att deras flexibilitet och uthållighet har minskat över tiden. Pilates är en perfekt träningsmetod för att förebygga detta.

Vi går igenom grundläggande principer och basövningar med den egna kroppen som redskap samt med boll och flexband. Inga förkunskaper krävs. Instruktör är Lena Sollerman 65 år som har tränat pilates i över 3 år och upplever att träningen har gett en klar förbättring i hennes artrosdrabbade kropp .

” Det är inte klokt vad jag är stark! Bär ut mattor, skakar och borstar utan problem (drar förstås åt korsetten ordentligt!) Så glad jag känner mig, så mycket energi jag har i min kropp. Tack vare pilates! ” / Lena

Datum: NY KURSSTART! V16, den 15 april. Måndagar kl. 14.30

Längd: 8 tillfällen á 55 min.

Instruktör: Lena Sollerman

 

Gravidpilates

Det finns flera fördelar med att träna Pilates under graviditeten. Du bygger upp kroppen för att orka bära de extra kilon som kroppen lägger på sig och orka bära din bebis. Lågintensitetsträning för den djupa bukmuskulaturen samt andning och övningar som är väl anpassade till den växande magen är några saker vi fokuserar på. Under förlossningen behöver du kraft och det är också viktigt att kunna slappna av ordentligt. Med GravidPilates får du båda delarna. Att träna Pilates kan också hjälpa dig att snabbare komma tillbaka till din vanliga kropp efter födseln.

Datum: NY KURSSTART! V16, den 16 april Tisdagar kl. 17.15

Längd: 8 tillfällen á 55 min.

Instruktör: Martina Edström

Pris: 1800 kr

MammaBebis

I denna kurs vänder vi oss främst till nyblivna mammor som vill bygga upp sin kropp igen efter graviditet och förlossning. Här får du möjlighet att i lugn och ro stärka upp dina djupa stabiliserande muskler i kroppen och återfå din hållning. Övningarna är anpassade så att även din bebis kan vara med och ni får en gemensam och aktiv stund. Du kan delta från det att barnmorska/läkare har givit sitt medgivande.

Datum: NY KURSSTART! V16, den 17 april. Onsdagar kl. 10.30

Längd: 8 tillfällen á 55 min.

Instruktör: Jasmin Salhi

Pris: 1800 kr

Reformer nybörjare


Lär dig STOTT Pilates grundprinciper samt hur du använder din pilatesteknik med maskinen reformer. Vi tränar styrka rörlighet och balans i grundläggande pilatesövningar på Reformern. Fokus ligger på att bygga grundstyrka, få bättre kroppsmedvetenhet och placering. Kursen innehåller: Historik, STOTT Pilates fem gundprinciper, Grundläggande teknik, Uppvärmning, Essentialövningar

Datum: NY KURSSTART! V16, den 21/4 april. Söndagar kl. 13.45

Längd: 8 tillfällen á 55 min.

Instruktör: Tove Gustavsson

Pris: 1800 kr

Reformer fortsättning

Den här kursen riktar sig till dig som tränat pilates i Reformer tidigare och vill fördjupa din teknik eller leka med nya övningar. Vi fortsätter att utmana oss i styrka rörlighet och balans med Intermediate övningar på  Reformern. Fokus ligger på uthållighet, styrka samt koordination. Kursen innehåller: Repetition av Grundläggande teknik samt  grundprinciper, Uppvärmning, Intermediateövningar.

Datum: NY KURSSTART! V16, den 21 april. Söndagar kl 12.30

Längd: 8 tillfällen á 55 min.

Instruktör: Tove Gustavsson

Pris: 1800 kr

Spinal Movement 

Tillsammans med Daniel Jarvid, personliga tränare och blivande osteopat, erbjuder vi nu en kurs i Daniels  eget koncept Spinal Movement!

En av de vanligaste orsakerna till ryggbesvär är i grunden stelhet. När en del av ryggen/kroppen är stel måste andra delar kompensera och utsätts på så sätt för högre slitage. Över tid leder detta till förändringar i de högre belastade områdena och många får smärta i dem. Hos vissa kommer smärtan plötsligt, hos andra kan den öka successivt över tid och ibland finns också utskjutande smärtor i ben och armar.
Kursen riktar sig till ALLA, med eller utan ryggbesvär, som vill få en ökad förståelse för hur just sin egen rygg fungerar i dagsläget och framför allt hur du skapar rörelse i det stela. På så sätt kan ni alltså avlasta de kompenserande områdena.

Datum: NY KURSSTART! V15, den 10 april. Onsdagar kl. 19.45

Längd: 8 tillfällen á 55 min.

Instruktör: Daniel Jarvid

Pris: 1800 kr

Boka din plats på: info@pilatescomplete.se

 

Foto: Vegafoto