Dagen i bilder Pilates med Reformer, Props och Spinal Movement!

Varje vecka har vi över 20 gruppträningsklasser i enbart pilates!

Idag har det sett ut såhär såhär på Pilates Complete:

Kl. 08.00 Reformer

Sköna uppmjukningar för hela kroppen tidigt på morgonen i pilatesmaskinen nummer 1 – Reformern!

Övningen Short Spine förbättrar både rörligheten i ryggraden, koordination, styrka, kroppskontroll och koncentrationen!

På lunchen var det Propsklass kl 12.00

Redskapen var Wobblies och Toningballs – såhär glada och svettiga var Michael, Helena, EvaLis och Carina efter träningen!

Första kvällsklassen kl. 17.00 var också Props! Fast nu med Ministabilityball och Fitnesscircle…

En frisk rygg ska kunna utföra stora bakåtböjningar som denna : Swan Dive. Stärkande för hela baksidan på kroppen – rygg, säte och ben.

Pilates är riktigt jobbig träning! Med rätt andningsteknik och hjälp av instruktören att hitta rätt placering och rörelse får man snabbt en stark bål .

Pilates fokuserar lika mycket på rörlighet som styrka – målet är att ha en lika stark som smidig kropp!

Fitnesscirclen ger lite extra utmaning för armarna i de stående balansövningarna!

Efter Propsklassen hade vi en till Reformerklass kl 18.30 – nu med boxar.

Med boxar, platformar, straps och poles kan vi variera pilatesträningen på Reformern i all oändlighet!

Att hitta nackens placering under pilatesträningen  är viktigt för att kunna bibehålla en bra hållning i vardagen. Här jobbar vi med styrka och kroppsmedvetenhet runt nacke, axlar, skuldergördel, bröstrygg och armar!

Sista klassen för idag var Spinal Movement kl 19.45 – snapshotad av Vegafoto. Spinal Movement förbättrar medvetenheten och rörligheten i hela kroppen men fokuserar framförallt på ryggraden. Skönt, svårt och roligt!

Tack för idag alla underbara Pilates Completare för idag! Tack alla ni som finns med på bilderna och även ni som inte fastnat ;). Vi har haft superkul när vi tränat tillsammans med er idag!