Bröstkorgens placering

Under några tisdagar går vi igenom STOTT PILATES fem grundprinciper. Idag har vi kommit till bröstkorgens placering.

För att förstå pilatestekniken grundar vi den på fem principer som hjälper oss att hitta rätt teknik ,bli mer kroppsmedvetna och finna rätt placering och stabilisering i kroppen.

Dessa grundprinciper kan du använda som verktyg för att få en så effektiv och säker träning som möjligt. De ger dig möjlighet att förstå Pilatestekniken än mer och få mer förståelse för vad varje övning syftar till.

De fem grundprinciperna inom STOTT PILATES är:

– Andningen

– Bäckenets placering

– Bröstkorgens placering

– Skulderbladens rörelse och stabilisering

– Huvudets och nackens placering

Se STOTT PILATES klipp om Bröstkorgens placering här:

Under några tisdagar har vi även lagt in extra Intro-klasser på vårt gruppträningsschema!

För dig som är ny medlem på Pilates Complete och vill gå igenom grunderna i pilatestekniken ordentligt och för dig som tränat länge och känner att det är dags att repetera grundpriciperna har vi lagt in extrainsatta Introduktionsklasser i mars och april!

Klasserna ligger på Tisdagar 5/3, 12/3, 2/4 och 9/4 kl 17.15

Vi kommer att gå igenom grundprinciperna: andning, bäckenets placering, bröstkorgens placering, skuldrans rörelse och placering, huvudets och nackens placering. Tid finns också för genomgång av grundläggande uppvärmningsövningar och frågor.